lördag 16 augusti 2014

Cykelvasan

Idag var det dags för Cykelvasan igen.
Det var lite disigt väder ute med regn och låga temperaturer men humöret var på top.












Vi cyklade ner till starten som uppvärmning sen var det till att sitta inne i bussen resten av tiden då det regnade ganska mycket.
Det slutade lagom till starten så det var skönt.
Fick starta i första led i år igen och hade lyckats ta mig ganska långt fram.
Fick till en riktigt bra start och låg långt fram i klungan hela backen upp så det kändes riktigt skönt.
Sen var det ganska lättåkt då det inte var så mycket backar.
Vi kom sen ut till shikanen innan asfaltsrakan som ledde till Mångsbodarna och där låg jag runt en 20:e plats ute på höger sida och det kändes bra.

Sen kom det något djävla as och skulle tränga sig förbi på insidan.
Då han inte fick plats krocka han i min sadelstolpe och fastna. Jag fick värdens kast och höll på att meja ner hela klungan men höll mig på hjulen och försökte styra undan. Fick ett härligt returkast och min sadel flög av och jag gled ut på andra sidan vägen och lyckades styra upp det också.
Tur att jag har snabba reflexer och kan hantera en cykel till skillnad ifrån ljushuvudet som körde in i mig.
Ännu mer tur att det inte kom en bil när jag körde över på andra sidan vägen för att inte meja ner hela klungan.

Ja det var tredje året i rad som jag har fått bryta Cykelvasan. Riktigt surt när jag hängde på så bra som jag gjorde.
Det är bara att glömma och satsa mot VM som går i Lillehammer nästa tisdag.

Hängde på langarteamet och hjälpte till resten av resan och hejade på Fredrik och Lars som låg i täten.














De låg med långt fram i tättgruppen hela tiden.













Det var 2 stycken som gjorde ett tappert försök att slita sig ifrån klungan men det höll bara någon mil innan de var ikappkörda igen. Det var alldeles för svårt att köra ifrån själv på en så lättåkt bana.













In mot mål var alla samlade igen och det var Johan Landström som förvaltade krafterna bäst och tog hem segern före Magnus Darvell och Dennis Vallqvist.













Resultat ifrån Cykelvasan finns här.

Inga kommentarer: