måndag 18 augusti 2014

Snart är det VM i Lillehammer plus film ifrån Cykelvasan

På fredag morgon åker vi med familj till Lillehammer för att köra Master VM. Har försökt att lista ut hur banan kommer vara och vilka svårigheter den har.
Det ser ut att bli 2 stigningar och lite små upp och ner när jag tittar på kartan till banan.
















Tekniskt verkar den inte vara så jättesvår i alla fall inte på den här filmen som skall vara ett varv runt banan.
Det är några drop och en del stenar och rötter men de såg inte så stora ut. Är dock lite svårt att se på filmen då den är lite snabbspolad och ofta ser man inte på film hur brant och svårt en del partier kan vara i verkligheten.


xco master 2014 from Arnt Rønning on Vimeo.
Jag hoppas att det är lite småklurigt så jag får en fördel med min heldämpade cykel.
Ska köra några hårda varv på lördag är planen då min start inte är fören på tisdag kl 15:00.
Har inte hittat hur många varv jag skall köra men varvet är 6km så jag anntar att det blir 4-5 varv för oss gubbar.

SVT har filmat ifrån Cykelvasan också, blev nästan en halvtimme. Riktigt kul att mountainbike har fått så mycket TV tid.

Inga kommentarer: