torsdag 11 september 2014

6x30 sekunders dödsintervaller

Det fick bli kort och hårt som vanligt ikväll.
Hade möte med mina kära Retune kollegor först ikväll.
Vilket härligt gäng det är, det är sällan jag skrattar så mycket som när jag är med dem och då är jag en väldigt glad prick i vanliga fall också.
De höll låda fram till kl 21:00 ungefär sen var det dags att cykla hem. 
Ville inte bli för sen hem så jag körde ner till Strandvägen och drog av 6 stycken snabba 30 sekunders intervaller.
Dom är så korta men så hårda så jag trodde jag skulle spy upp middagen efter varje intervall.
Jag höll på att vända ut och in på lungorna. Folk som gick där titta lite konstigt på mig när jag stod dubbelvikt över cykeln efter varje intervall.
Lite över 3 minuters effektiv träning fick duga idag. 40 minuter tog det totalt.
Fick 4:e bästa tid uppför Strandvägen också och det på en heldämpad mountainbike så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: