söndag 14 september 2014

Hammarby Hill XC

Idag blev det äntligen ett varv på Hammarby Hill XC banan.
Halva CRT var där och körde och Calle Friberg och Oliver hade hittat ditt också.
Kul att vi blev ett gäng.
Jag hade förberett mig på ett distanspass idag men Stefan Dahl gasa på friskt idag så det var bara att hänga på.
Banan var riktigt teknisk för att klasas som långlopp men den är väldigt kort med sina 45km.
Jag tycker det är grymt kul med lite mer tekniska banor så jag tror den passar mig ganska bra.
Det var mycket tighta små stigar och många korsningar så det var väldigt svårt att hitta runt när det inte var bandat.

Det var tur att jag han köra ett varv för det fanns många spårvall och en hel del små drop med skymd sikt.
Det var många ställen man inte viste hur man skulle köra fören man var framme.

Blev ganska många stop då vi inte riktigt viste hur vi skulle köra och vi skulle se till så alla hängde med.
På slutet började nog de flesta bli lite sega då vi dragit på i ett ganska högt tempo hela tiden.
Calle råka ut för en punktering också så det blev en lite längre behövlig paus.
Stefan och Oliver possa lite medan vi väntade på att Calle skulle få i en ny slang i däcket.
Sen blev det till att gasa den sista biten av Hammarby Hill XC banan.
Väll framme blev det en behövlig fika vid Hellasgården.
Jag hade börjat känna mig riktigt låg då jag inte var förbered på att köra så hårt så jag behövde verkligen något att äta.
Blev en morotstårta, en Cola och en Daim. Satt riktigt fint och räckte precis hem då blodsockret låg på 7,0 när jag var hemma.
Hade då fått 10 mil cyklade på 4:15 med hälften av sträckan på riktigt tekniska stigar.

Inga kommentarer: