söndag 29 mars 2015

Keps Cup Flottsbro

Idag blev det en regnig och blött tävling. Jag som är lite av en solskenscyklist tveka lite på morgonen när jag titta ut genom fönstret.
Men jag tänkte att det är lättare att ta i på tävling än att harva på Monarken här hemma så jag packa ihop och drog iväg.
Ångra inte en sekund att jag gjorde det.
Det var en riktigt rolig bana som blev skapligt teknisk i regnvädret.
Det var en del stenhällar och många rötter på skrå som gjorde det lite spännande att dra på utför.

Sen lite lera på det så blev det en roligt hal bana.
Var lite seg i benen idag också men det gick nog lite bättre än igår.
Det känns som jag behöver ett par varv för att komma igång trotts att jag värmt upp ganska länge.
Körde med Ronnie och Fredrich sista halvan av loppet men ut på sista varvet gasa jag på lite.
Fredrich lyckades hänga på och det blev ett roligt jagande.
Vi båda är bra på samma ställen så det var svårt att hänga av varandra.
Båda är dåliga i backarna så där hände inte så mycket.
Men vi är båda ganska bra när det är tekniskt så det blev lite ryckig körning och mycket bredställ i kurvorna.

Lyckades hålla rätt spår genom hela sista varvet så jag kunde ta slutspurten tillslut.

Vet inte vad jag fick för placering men jag får vara ganska nöjd.
Så här blött och lerig var man efter en Keps Cup i Flottsbro i regnväder.
Inte helt oväntat så var det Calle Friberg som van i Elitklassen.

Nu bär det av till Lekland med Oskar så han får springa av sig lite också.

Inga kommentarer: