torsdag 12 mars 2015

Maxtest idag slutade på 15 sek vid 472,5 watt

Idag var det dags för maxtest numer 2 för året. Ville klara lite längre än förra gången för en månad sen så det gälle att vara tagad.

Värmde upp med först 50 i kadens i 10 minuter och sen 70 i kadens i ytterligare 10 minuter med 2 höjningar på vardera.
Så efter 20 minuters uppvärming så var det dags att starta testet på 270 watt och sen öka 22,5 watt varje minut tills jag dog. 


Kändes ganska stumt i benen redan ifrån början så jag börja undra hur det här skulle gå.
Ville klara över 472,5 watt som jag gjorde förra gången så det var bara att hänga i.
Lyckades med det idag och klarade 15 sekunder där så det var 10 sekunder bättre än föra gången.
Det är bra att det går framåt om en lite så det får jag vara nöjd med.
Så här trött ser man ut efter det.

Avslutade med 10 minuter på 350 watt. Första 5 minutrarna gick riktigt segt när jag höll 100 i kadens.
Sen växla jag ner till 70 och då gick det mycket lättare. Var uppe i 370 watt sista minuten så det kändes riktigt bra.

Inga kommentarer: