fredag 13 mars 2015

Påväg mot rekord

Blev lite jobblöpning idag. Tog det lugnt som vanligt till jobbet men fick ändå en ganska bra tid.
Tänkte att då kan jag försöka mig på ett riktigt rekordförsök hem om benen fortfarande kändes bra.

Körde lite uppvärmning sen var det bara att steka på.
Gick bra de första kilometrarna och det kändes som jag hade ganska bra fart. Får jag tro Strava så höll jag 3:11min/km men jag tror den fått lite krupp för så snabb var jag nog inte.

Men när det var runt 1,5 km kvar så kom krampen/håll ifrån helvetet.
Jag har aldrig fått håll på det hög viset förut.

När jag har sprungit förut så har jag fått ont i bröstet nästan vid hjärtat.
Det har inte gjort så ont men jag har ändå tagit det lugnt då det varit runt hjärtat.
Men nu var det som om någon bara satte en kniv i njuren på en.

Det gick inte att springa alls utan jag fick stana och börja gå lite, gjorde hur ont som helst fattar inte vad det kom ifrån.
Knata hem sista bitten i lite lägre tempo men ändå ganska hårt.

Fick ändå en tid på 17:29 som är ganska bra. Hade nog inte slagit mitt personbästa om det inte strulat men en bra bit under 17 minuter hade jag klarat.

Får se till och ha pigga ben till nästa vecka också så jag kan komma under 17 minuter.

Inga kommentarer: