söndag 8 mars 2015

Inkörning av Sparken

Idag blev det ett snabbdistanspass i skogen. Ronnie och Håkan möte upp hemma hos mig vid 7:30 innan vi drog vidare mot Skavlöten där alla andra var.
Blev ett riktigt stort gäng där som skulle ut i finvädret.
Jag Ronnie och Håkan valde snabbgruppen så nu skulle det det bli åka av.
Det var Ville och Vrang som höll farten uppe idag. Jag, Anders, Fredrich, Håkan och Ronnei låg i andragruppen.
Jag hade lite problem med däcken som var nystansade och inte riktigt höll tätt.
Det brukar ta några dagar innan allt satt sig och tättat så jag hade fyllt på över 3 bar så det skulle hålla.

Blev lite väll studsigt och halt. På slutet när det läckt ut en del och satt sig blev det bättre och jag hade lättare att hänga på.

Det var riktigt grymt att köra heldämpat, det behövdes verkligen på de här stöttiga stigarna. Det var bara Håkan som körde stelt idag så han fick nog slita lite extra bland stenarna och rötterna.

Tror jag har fått till det mesta på min Scott Spark 900 Premium nu.
Den är riktigt följsam och fin och grymt styv när man låser fram och bakdämpen.
Tror jag ska fixa lite till med bakdämpen bara innan allt är 100%.

Fick ihop 3,5 timmes ganska hård körning i skogen så det får jag vara nöjd med.

När jag kom hem var det bara att byta om och dra till Mullemek där vi skulle möta upp Steven och Madde.
Blev 2 timmar spring i lekparken där med smågrabbarna.
Blev en fin dag det här. Nu är jag lagom trött och slut.

Inga kommentarer: