lördag 15 augusti 2015

Då var Cykelvasan körd

Det var tidig start idag då vi skulle köra redan vid 08:00.
Blev uppvärmning med att cykla till starten.





























Fin väg ner med soluppgång och allt. Dock väldigt kallt så tidigt på morgonen.





























Startade i förstaled men lyckades inte ta mig så långt fram som jag brukar.

När starten gick så lyckades jag ta mig fram ganska bra men jag hade inte orken att komma upp längst fram som jag gjort de sista 2 åren.
Hamna i andragruppen men vi lyckades tillslut jaga ikapp så vi blev en riktigt stor grupp.
Gick bra några mil men sen tappa jag igen strax innan den nya grusbacken.

Jag och Jeppeman körde ihop ett tag men sen kom ett gäng ikapp oss och Jesper och de körde ifrån mig uppför igen.

Jag hamnade i en stor klunga med bl.a Jenny Risveds i. 
När vi kom till Evertsberg så fanns inga flagvakter så istället för att köra upp på grusvägen till höger så förutsatte vi på asfaltsbacken halva vägen ner till Älvdalen.

Det var då själva fan. Det verkar som jag aldrig ska komma runt Cykelvasan ordentligt.
2 år har jag haft punktering som inte gott och laga och förra året blev jag påkörd och nu det här.

Vi förlora säkert en kvart på felkörningen så nu blev det till att försöka jaga ikapp så mycket tid så möjligt.

Innan felkörningen så låg jag som bäst på en blygsam 128:e plats och sen rasa jag ner till 629:e plats.
Låg och körde med Jan Jackobsson och 2 till för det mesta och körde om och körde om och lyckades nästan köra om 200 personer innan mål och hamnade tillslut på en 429:e plats.

Får vara ganska nöjd med dagens träningsrunda men riktigt surt att det strula i år igen.

Nu har vi fått i oss mat och är på väg hem till Stockholm igen.





























Fullständiga resultat ifrån Cykelvasan 2015 finns här.

Inga kommentarer: