lördag 22 augusti 2015

Kompiscrossen och väntan på Scott Addict CX 10

Nu har Kompiscrossen dragit igång och första tävlingen gick vid Stockholms mest  besökta crossbana.
Det var dags att köra på Sköndalscrossen. Banan var ombyggd sen förut och var riktigt snabb och fin.
Det var ett stort gäng som kommit ditt och skulle köra.
Vi skulle köra 6 varv och jag tog det lite lugnt i starten den här gången.
Kom väl ut som 5:a tror jag.
Damian, Robin, Jonatan och Erik kom iväg i en liten utbrytning.
Jag Mats och Birjer var de som jagade närmast. Jag lyckades dock få punktering redan efter 2 varv men försökte köra vidare då det bara var pyspunka.
På 3:e varvet var jag dock tvungen att stanna och fylla på men det höll tyvärr inte så långe så jag fick kasta in handiken efter halva loppet.

Lite synd, gillar inte att bryta tävlingar. Fick i alla fall lite träning och fint väder att köra i.
Längtar verkligen till min cross skall komma. Har ju beställt en Scott Addict CX 10.
Ser ut att vara riktigt fin.
Hoppas den kommer lagom till Stockholms CX cup. Det var ju ett tag sen jag körde riktig cross nu.

Inga kommentarer: