lördag 7 november 2015

Belgiskt misärväder på Tullingecrossen

Idag blev det till att köra lite cross. Hade någon vag planering att cykla till Tullinge och köra racet om jag vaknade i tid.
Vaknade i tid gjorde jag men när jag tittade ut genom fönstret så försvann de där planerna på att cykla ditt.

Det ösregnade och det såg inte ut som det skulle sluta heller när jag tittade på väderprognosen.
Det fick således bli bilen ditt.

När jag kom ditt körde vi ett testvarv först. 

Jag hade nog under 2 bar i däcken och körde med slang så jag lyckades få punktering då det var en ganska stenig bana.

Lagade och skulle köra ikapp. När jag kom fram och höll på att dra av mig överdragskläderna så gick starten.

Blev lite stressigt att få av sig allt och köra ikapp. De fick väll runt minuten i försprång så det var bara till att jaga.
Började komma ikapp en del så då var det bara att försöka sätta sig i omkörningsfilen.

Det var en riktigt teknisk och rolig bana med ett par riktiga springbackar i sand.

Lyckades köra upp mig skapligt bra så jag får vara nöjd.
Min Specialized Crux Pro race gick som ett skållat troll på de tekniska partierna också så det var riktigt kul.
Blöt och fin var jag efter det här racet, glad att jag tog bilen ditt.



Inga kommentarer: