söndag 3 april 2016

Keps Cup Södertälje

Idag var det dags för den 3:e deltävlingen i Keps Cup som gick av stapeln i Södertälje. Det var en helt ny bana för mig på ett helt nytt ställe så det vare riktigt kul.





























Det var inte så mycket uppför förutom den ganska långa startbacken men det var destå mer teknisk singeltrack och riktigt roliga skogspartier.

Jag kände av i benen efter min storslägga igår så jag hoppades på att bara inte komma för långt bak idag.
Uppför startbacken låg jag ganska bra ändå runt en 10:e plats totalt kanske. Jag kom ikapp några på första varvet men blev ifrån åkt av Erik Vrang. Hamnade med Ulf Johansson och Atle Hansen ett tag men de körde ifrån mig också men de fick aldrig någon stor lucka utan det var några sekunder.
Hamnade med en Lidingö kille och vi jagade varandra lite gran. Vi körde ganska jämt så det blev lite fight på olika partier så det var kul. Tyvärr punktera han som så många andra idag på 4:e varvet så det blev till att jaga själv på sista varvet.

Kom ikapp några och såg ut att ha Ulf precis framför mig men lyckades inte köra ikapp. Det blev många omkörningar på slutet då vi hade varvat många andra som körde också så det blev lite tight.

Riktigt rolig banan och jag var inte helt avdankad utan hade lite krafter i alla fall. Fick dock se mig slagen av Hjalmar Bengtsson som vi åkte tillsamans med. Han var nog inte så långt fram heller så det kändes bra. Jag lyckades cykla ifrån honom på de första 2 Keps Cuperna, det är inte ofta jag har gjort det då Hjalle både är grymt teknisk och snabb.

Cykeln blev inte så smutsig idag utan det var bara att slänga in i bagageluckan och köra hem. Skönt och slippa stå ock skrubba bort lera ifrån hojjen halva dagen.





























Har inte sett några resultat ännu ifrån Keps Cupen i Södertälje men de kommer nog upp här snart.

Inga kommentarer: