lördag 2 april 2016

Markimlinjet dundervägagad och avhängd

PIdag skulle det köras TT vid Markim. Starten skulle gå 10:30 och jag var lite stressad och satte min Garmin EDGE 1000 på närmsta vägen ditt. 
Hade dock glömt och ta bort att jag inte skulle köra grusväg eller skog.
Började fint på en asfalterad väg som efter ett gäng kilometer gick över till det här.
Tänkte att det är inte så farligt och jag hade lite bortom så jag fortsatte. Efter ytterligare några kilometer så såg det ut såhär och då var det aldeles för sent för att vända så det var bara att gilla läget.
Han precis fram till starten så det var bara att kasta av sig överdragskläderna och starta.
Körde på bra och låg långt framme i stort set hela tiden. Efter ett par mil kom en lång backe och jag drog på ganska skapligt för att hämta hem en liten utbrytning.
Låg på rött ganska länge men såg att krönet var nära.

Hade helt glömt bort att det kom en backe till kort efter så när jag kom upp på krönet så körde alla om mig och när den andra backen kom orkade jag inte hänga på utan var helt avhängd.

Lyckades inte ta mig tillbaka utan vägga ordentligt istället. 
Orkade inte ens håla 200 watt. Jag som körde distanspass på 5 timmar på 223 watt för bara några dagar sen.
Snacka om att åka på megahammaren.

När jag lyckats vingla tillbaka till mål hade de andra redan dragit ut på sitt 2:a och sista varv så jag fick hoppa det.

Drog i mig allt käk jag hade och cyklade åt andra hållet för att möta upp dem och hänga på sista bitten in till mål.

Hade återhämtat mig lite så då var det inga problem att hänga på. Dock gick det nog inte riktigt lika snabbt sista varvet då de flesta hunnit bli lite trötta.

Det var dock länge sedan jag varit så här trött när jag kommit hem ifrån ett pass.

Hade fått ihop 81 km på 2:53 och var riktigt väggad

Inga kommentarer: