fredag 29 april 2016

Kort intervalltur på Blå spåret

Idag fick det bli en kort tur på Blå spåret. Hade tänkt att köra lite intervaller där då det är en teknisk ganska krävande bana med en hel del upp och ner.
Det visade sig vara svårare än vad jag tänkt mig. Det var snorhalt på alla stenar och rötter och jag kom knappt uppför backarna på en del ställen. Den här var riktigt klurig och jag kom bara upp varanan gång.














Blev några lugna varv först för att känna på banan sen tänkte jag att jag skulle köra på lite. Blev tyvärr bara ett halvhårt varv då jag lyckades få punktering på slutet. Fick en skapligt bra tid ändå trots att jag kände mig ganska trött och inte gick helt på max.











Nu blir det till att byta däck och stansa upp hjulet till min fina Stumpjumper så den blir raceready igen.

Inga kommentarer: