fredag 1 april 2016

Själv tar jag en återhämtningsrunda medan restan av CRT kör hårt på Gran Canaria

De flesta i CRT är antingen på Cran Canaria och laddar inför de stora långloppstävlingarna med Lidingöloppet MTB och Billingeracet som start på säsongen. Resten har varit eller är på Mallorca och laddar inför den stundande landsvägssäsongen.

Mycket bergåka har det blivit vad jag har sett och det saknar jag lite här. Jag har någon hatkärlek till branta och höga stigningar. Jag väger en del och har inte det lätaste för att komma upp för dem. Trots det så har jag på senare år tyckt att det varit kul att köra uppför.
Antagligen för att det är kul att ta i och det går inte att fuska när det går brant uppför. Sen är det oftast den härliga belöningen när man når toppen speciellt om det väntar en grym nedför efter det också.

Själv så fick det bli ett återhämtningspass idag. Tog ett varv runt Skålhammra, Vallentuna och Upplands Väsby.





























Har haft problem med att hålla kadensen uppe så jag försökte verkligen att trampa lätt men fick trots det bara ett medel på 84 v/min. Jag är verkligen kass på att hålla hög kadens.
Fick ihop 1:30 timmes lugn cykling med 182 watt i medel och en snittpuls på 118 och ett max på 139 så jag försökte ta det piano så gott det gick. Var dock ganska mycket upp och ner på Skålhammravägen men den är annars väldigt fin att köra på.





























Ser ut som det kan bli Markim linje träningstävling i morgon. Får se hur det kommar att gå.

Har varit och lekt med Oskar och Emilia  hela dagen också. De är så fina ihop de små liven. Oskar är så härligt go och hjälpsam med Emilia.





























Oskar testade att springa upp och ner i skatebanan på Söder också idag. Det tyckte han var riktigt kul. Oskar är precis som jag och gillar när det är mycket aktion, det är kul.

Inga kommentarer: