tisdag 19 september 2017

Sköndalscrossen

Ikväll blev det till att köra Sköndalscrossen. Han precis ditt till starten. Upplägget för kvällen var att köra 3 intervaller på 3,2,1 varv så hårt det gick.
Första intervallen på 3 varv var helt katastrof. Benen ville inte trampa och jag tappa klungan ganska snabbt.
Kändes som tekniken inte riktigt satt där.
På andra intervallen så började jag få upp farten och hade mycket bättre flytt genom kurvorna. Började kännas helt OK i benen och på sista varvet på 2:a intervallen så höjde jag tempot en del men helt plötsligt i kurvan längst bort så lyckades jag kavla av bakdäcket. Jag som tyckte jag hade slippar och limmat det så bra. Fick knatta i mål och sen pumpa upp däcket till 5 bar så det skulle sitta ordentligt.

Körde sista intervallen men det blev lite lugnare då jag inte ville kavla av däcket igen.

Riktigt rolig träning och bra för både tekniken och konditionen.
Vi var ett ganska stort gäng som körde ikväll och det är ju också kul och inspekterande.


Inga kommentarer: