lördag 30 december 2017

Nyårsbajken Sigtuna

Idag blev det race vid Sigtuna då Jesper hade anårdnat den grymma tävlingen Nyårsbajken.
Vi skulle köra en timme på ett varv som var runt 1,5 km långt och tog för mig runt 7 minuter att ta mig runt.
Vi var runt 20 pers som skulle köra. Vi tog ett testvarv först för att se hur banan var.
Den var riktigt grym. Ingen is men en del lera och hala rötter och riktigt roliga tekniska partier.
Nu var det bara att köra.

Jesper tog starten och jag och Gunnar Töjren strax efter. Gunnar gick om ganska snabbt och sen segla de iväg. Jag hade inte mycket att säja till om. Försökte hålla min egen fart och körde på så gott det gick.
(Foto taget av Cecilia Rasmussen)

Hade en Daniel Kumlin jagandes efter mig första varvet,(kul med en Kumlin till) men han tappade lite sen och orkade inte hänga på.
Blev lite ingenmansland sen då det var långt både fram och bak sen.
Men det gjorde inget då bana var så rolig att sladda runt på.

Det var riktigt bra flow när jag väll hitta rätt på alla linjerna. Behövdes inte bromsa så mycket om man bara höll rätt spår.

Riktigt kul att köra. Höll min 3:e plats ända in till mål sen. Jeppeman är i bra form och körde skiten ur oss alla med råge.
Efter racet var det fixat med cykeltvätt, dusch, bastu och fika, vilken lyx.

Riktigt grymt arrangerat. Hur kul som helst att köra.

Inga kommentarer: