lördag 9 december 2017

Hong Island och sista passet på VO2 Max Booster Program

Idag blev det en utflykt till Hong Island. Vi hyrde en egen longtailboat tillsammans med vår vän Polly.

Vädret var återigen perfekt och vi solade och badade vid den fina stranden.

Jag passade på att dyka lite och fick se en massa småfisk.

Vi åkte även till Paradis Island där jag fick dyka lite mer. Där var det för första gången ganska djupt. Jag simmade nog ner ca 10-15 meter och det gick att fortsätta neråt om man ville. Dock var det ganska grumligt och jag var själv så jag ville inte gå under 15 meter när jag varken ser så mycket eller har någon som kan plocka upp mig ifall det skulle hända något.

Vi avslutade med en sen lunch på ett nytt lokalt Thaihak och fick smaka msssa nya goda saker.
Nu har det blivit vila en kortis och sen till att maxa ur på det sista passet på VO2 Max Booster Program.
30/30 på max var programmet idag.

20 min incremental warm-up

8 x (30+30sec) 100 / 50%

7 min 50%

8 x (30+30sec) 100 / 50%

7 min 50%

?? x (30+30sec) 100 / 50% (Maximum number of intervals possible!)

10 min easy rolling

Rena döden. Men jag klarade hela 20 stycken på sista setet innan benen stod rakt ut.

Jag klarade bara 16 förut men jag tror tyvärr inte att det bara är VO2 Max förbättringar.

Cykeln jag kört är allt annat än ergonomisk och jag har märkt här på slutet att om jag sitter riktigt långt fram på sadeln och bara trampar rakt och inte gungar med överkroppen så går det lite lättare.

Det är speciellt bra på de här kortare intervallerna för jag har svårt att sitta så en längre stund när jag tar i till max.



Får se om det har blivit någon förbättring när jag kommer hem då den här cykeln inte hade någon effektmätare. Jag har bara kört på det motstånd som skall motsvara 100% av VO2 Max och då haft 100 i kadens för att lättare kunna räkna effekten sen.

Inga kommentarer: