onsdag 13 december 2017

4x4 i Stefan Ljungbergs mancave

Ikväll blev det till att hälsa på Teamkompisen Stefan Ljungberg för att testa hans beryktade Monark.
Oftast har de flesta kraftmätare visat lite glädjesiffror jämfört med hans Monark och det var likadant för mig. 400 watt på hans kändes som 430 eller något på min.

Jag började på 400 watt men klarade bara en hel intervall. Fick ställa mig upp på slutet av första intervallen och det brukar inte dåda gott.
Klarade i alla fall hela men på andra så var det kört.
Lyckades bara hålla runt 2:45 innan benen stod rakt ut och jag inte orkade få runt benen något mer.
(Foto taget av Stefan Ljungberg)

Sen försökte jag gå ner till 380 watt men det höll bara i ca 3 minuter.

På sista så fick jag gå sänka ända ner till 360 watt då det bara bran i benen. Fick tyvärr ta en fuskpaus där också. 
Shit hade hoppats på att klara 2 intervaller i alla fall men Stefans Monark var en riktig dödsmaskin.

Det är bara att försöka komma igen och träna bra under vintern nu så jag inte dör helt.


Inga kommentarer: