onsdag 19 december 2018

The Sufferfest - The Tool Shed (Mash-Up)

Idag blev det ett hårt och helt nytt pass för mig. Testade på The Sufferfest - The Tool Shed (Mash-Up). Den hade allt i sig ifrån korta spurter på 5 sekunder till 5 minuters FTP körning. 
Jag tog lite längre upp och nervarvning då framförallt nedvarvningen bara var på 3 minuter på ett så hårt pass. Så istället för 1:02 så körde jag 1:10.
Det gick ganska lätt i början och även när jag kom till de korta intervallerna som började grymt hårt med 5 sekunders spurter på över 1000 watt och sen sakta men säkert gick neråt men med väldigt kort vila emellan och sen gå upp tillbaka till 5 sekunders spurten. Det kändes nästan oförskämt lätt.

Men sen kom ju avslutningen med 2 hårda intervaller på VO2 Max som är min sämsta sida tillsamans med FTP och där fick jag gräva riktigt djupt.
Första gick helt OK men jag gick ordentligt på rött på slutet.
Sen kom den sista intervallen. Den var bara 3 minuter lång och startade lite lägre för att sen höja effekten varje minut. Sista minuten var riktigt jobbig och det var tur att det inte var några intervaller kvar efter den för det hade jag nog inte klarat. Inte på den intensiteten i alla fall.

Men det var riktigt skönt att jag klara av den. Trodde inte det i början då jag har lite träningsvärk ifrån styrketräningen igår.

Inga kommentarer: