söndag 23 december 2018

Härlig Skogsdistans

Idag blev det en riktigt fin tur med MTB Täby igen. Vi har haft tur med vädret de senaste söndagarna och det var riktigt fint idag också. Det var precis lagom kallt på runt 4-5 minusgrader och massa fin snö som var lagom hårdpackat.
Vi blev runt 8 pers som samlades vid Ensta för att halka runt i skogen i 3 timmar.

Erik Vrang hade som vanligt hittat en riktigt rolig rutt med i stort sett bara skog och fina stigar.
Vi körde bort mot Löttinge och sen vidare mot Arninge och sen tillbaka mot Ensta.



De flesta körde utan dubbdäck idag och det var väldigt bra grepp på de flesta ställen och oftast bättre med odubbat än med dubbat då det är en hel del sten på stigarna som kan vara hala. 
Jag lyckades dock hitta en liten isfläck på slutet när det var en liten utförslöpa. På något sätt gick jag upp på framhjulet och lyckades sen styra undan 2 träd på bara framhjulet men sen tog det stop när jag satte knät i en sten. 
Som tur var hade jag lyckats få ner farten så mycket så det blev bara ett litet skrapsår.

Ibland ska man ha tur, eller är det lite skicklighet kanske.
Blev inte många mil körda idag med all snö. Jag lyckades skrapa ihop 55 km på 3 timmar och 50 minuter. 
Men det var grymt kul att köra och riktigt skönt att det äntligen kommit snö.

Inga kommentarer: