söndag 9 december 2018

Skogsdistans i regnvädret med MTB Täby

Idag var det dag för ett litet distanspass. Hade planen att hänga på MTB Täbys distansrunda ifrån Ensta då de alltid är grymma att köra med.

Var dock inte supermotiverad när jag vaknade och titta ut och det var mullet och regn och någon grad varmt. Inte det roligaste att köra i. Tog mig dock i kragen och kläde på på mig och cykla iväg.

När jag väll kom ut så var det inte så farligt och det var inte så blött som jag trodde.
Kom fram till Ensta strax innan 9 och där var det runt  6-7 pers som skulle köra.
I skogen var det riktigt fint. Det var ganska halt då det var blött men det var inte så lerigt som jag trodde det skulle vara.

Blev en riktigt fin runda så det var tur att jag tog mig ut och körde trots regnvädret.
Vi körde upp mot Vallentuna och sen ner mot Täby och Enebyberg.


Vi körde typ bara riktigt fina singeltracks och fina skogsstigar. Var inte mycket asfalt och motionsspår. Som vanligt så var jag den ända med en hardtail så jag fick riktigt bra teknikträning.

Fick ihop 3 timmar och 31 minuter och trots att vi körde ganska hårt så blev det bara 53,7 km så det säger en del om att det inte var några lätta stigar vi körde.
Blev ganska lerigt ändå, hade som tur var stänkskärmar så jag inte blev helt nerkladdad.


Det är riktigt kul och köra när det är lite lerigt men jag har alltid svårt att starta när det regnar så det var tur att MTB Täby hade sin träning annars hade jag nog inte kommit ut.


Inga kommentarer: