tisdag 7 maj 2019

Fiskartorpet GP

Ikväll var det dags att köra lite racer igen. Det var dags för Fiskartorpet GP.

Det är en ganska hård bana på 2,2 km på dålig asfalt och några skarpa kurvor och en liten backe.
Vi skulle köra 40 minuter + 2 varv.

Starten gick och jag la mig långt fram i början. Det gick bra i ett par varv men sen halkade jag ner och orkade inte hålla mig kvar då det blev alldeles för ryckigt där bak. 
Det var ganska oroligt där bak och det blev alldeles för mycket inbromsningar och igångdrag för att jag skulle orka med.

Jag höll mig kvar i ca 20 minuter men sen hade alla mina tändstickor brunnit upp och jag var helt slut.
Jag kasta tyvärr in handduken då jag kände mig helt rostad.

Får träna lite mer igångdrag och teknik på att ligga i klunga på dåliga vägar. Kurvorna i sig var inte svåra men när det var cyklister som kom ifrån alla håll och kanter samtididig som vägen var gropig var en riktig akilesdhäll för mig.

Stanna kvar lite och såg när de gick i mål.

Det var inte bara jag som flygigt av. Det var ett helt gäng till som tappade i det hårda tempot i början. 
Det är verkligen viktigt att hålla sig långt fram på den här banan, sen gäller det såklart att vara stark nog att ta sig upp ditt också. Det var inte jag idag.

Pallplatserna togs av de här starka herrarna.





Inga kommentarer: