söndag 26 maj 2019

Lida Loop i blötväder

Idag var det dags för andra deltävlingen i Långloppscupen iform av Lida Loop. Det är en rolig tävling med ganska mycket utmanande tekniska partier i min smak.
I år hade vi även fått en hel del regn för ovanlighetens skull, brukar ju nästan alltid vara sol på Lida Loop i vanliga fall.


Blev tyvärr väldigt lerigt i startbacken. När starten gick så var det många som började gå framför mig. Hade ingenstans att ta vägen då alla runt om mig halka av så jag fick också börja gå.
Det var bara att gilla läget och försöka jaga ikapp så gott det gick.
Körde sakta men säkert upp mig en del. 

Var dock riktigt svårt att köra om på de tekniska partierna där jag brukar köra bra. Många halka runt och körde brett så det var svårt att hitta bra ställen att köra om på utan att få ta i för mycket eller halka av själv.

Var dock riktigt kul att sladda runt på de hala rötterna och stenarna.

Ut på andra loppen försökte jag dra på igen på den tekniska delen och kom ifatt och om några men det var väldigt svårt att göra något igen då jag inte kunde få fritt spår. Vill ju inte göra några förhastade manövrar så jag kör ut mig själv eller någon annan.

Kom med i en stark grupp som körde fort på grusvägarna och jag han villa upp mig på de tekniska partierna.
Klanta dock till mig lite och tappade den stora gruppen på slutet av andra varvet då min blodsockermätare hade ballat ur och inte ville fungera och jag försökte se vad det var på ett olämpligt ställe.

Försökte jaga ikapp men orkade inte riktigt. Sen kom den långa backen vid varvning och där tappa jag lite till.

Ut på 3:e loppen så började jag komma ikapp några på det tekniska kalhygget och jag fick sällskap av min klubbkompis Anders.

Vi hjälptes åt att dra och på slutet började vi komma ikapp en halvstor grupp. Anders tappa tyvärr på ett rottigt parti så jag försökte jaga ikapp själv. Sista km km jag ikapp svansen på klungan men orkade inte avancera så mycket mer.

Gled in på en 18:e plats tillslut i min klass. Önskar ju att formen skulle vara lite bättre men jag är lite efter på den bitten.
Mitt blodsocker har ju spökat en del också. Jag brukar alltid få högt blodsocker innan start då jag blir lite nervös. Dock brukar det skena ca 1-15 timme innan start. Nu drog den iväg 30 innan start så jag vägase inte ta så mycket insulin då det skulle börja verka när jag startade.

Hade 14.0 och tog 3ie och då stannade ökningen i alla fall så jag hoppades den skulle gå ner när jag väll börja köra.
Det hände ju inte utan istället sköt den iväg till över 22 där blodsockermätaren inte kunde visa högre.

Blev ett rejs till där jag inte kunde äta eller dricka. Fick dock vatten ut på 2:a varvet.

Sen dog mätaren och jag visste inte vad jag hade. Ut på tredje tog jag dock sportdryck då det kändes som jag skulle behöva något och dricka äta under tävlingen.

Tog ett par gel på slutet också och det var nog lagom för jag hade 5,4 när jag kom i mål.

Fullständiga resultat ifrån Lida Loop finns här.
Här har vi pallplatsen för H40.




Inga kommentarer: