lördag 18 maj 2019

Väckpass inför Pearl Izumi MTB

Idag blev det ett kort väckpass inför Pearl Izumi MTB som går i morgon vid Uppsala.

Tog en sväng till Ursvik och körde ett varv på NICK spåret. Blev lite naturliga intervaller och sen passa jag på att stanna och testa de lite mer krångliga partierna.

Först var det droppet som jag fortfarande inte tagit.

Precis efter droppet ska man uppför en stenhäll med en del rötter på och där går det att köra runt trädet till höger eller gena på vänstersidan men där är det lite mer rötter och stenar.

Av någon anledning har jag alltid kört rumt men det gick bra att gena också, i alla fall om det är torrt.

Sen var det några ställen på slutet som jag testade lite olika spår på också.

Påväg tillbaka till Kista så var det den steniga uppförsbacken som man svänger höger uppför ifrån grusvägen. Där finns det också lite olika spår att välja. 
För mig blev det upp på högersidan för att sen gena upp på vänstersidan.

Den sista biten som kan vara lite krånglig är den här stenhällen.


Det är inga problem att komma upp när det är torrt. Jag har dock svårt att få bra flytt på det. Det blir oftast lite stötigt och orytmiskt och komma upp. Jag har inte riktigt fått till något bra flow och rak linje då det är mycket stenar och rötter innan så det är svårt att få till någon bra rak linje genom det hela.

Fick till det skapligt bra ändå. Finns en del sekunder att kapa genom att få till en bra linje och inte fastna någonstans.

Kul och testa lite olika spårval och se vilka som känns snabbast och minst energikrävande att ta sig igenom.

Resten av dagen har jag varit med Oskar på friidrott och sen kört sparkcykel.
På friidrotten blev det stationsträning vid Edsviken slott.


Sen ville han köra i skateparken så vi tog en tripp ditt också.


På kvällen blev det finmiddag hos svärföräldrarna innan det var dags att åka hem och packa inför morgondagen.



Inga kommentarer: