söndag 6 oktober 2019

Kompiscross Barkarby

Idag har det blivit Kompiscross vid Barkarby. Var ett helt gäng som kom ditt för att köra Mikael Kippilåäs fina bana bakom Mediamarkt.


Vi skulle köra 7 varv på den 1,8 km långa banan som tog runt 6 minuter att ta sig runt. Det var en hård bana med mycket gräs och en del upp och ner och en hel del svängar. 
Trots det bra vädret de senaste dagarna så var det 2 lerhål på banan som gjorde en grymt skitig.

Jag kom iväg bra i starten och hängde med bra första varvet. Tappade lite på andra men höll ändå bra fart för att vara mig. På tredje så började jag komma ikapp lite men på slutet av varvet så lyckades jag kavla av bakdäcket.
Hade inte hunnit limma det efter snabbyttet vid Falun och sen har det kommit en massa annat emellan så det fick vara kvar tejpat.
Det har hållit bra tills nu när det var många skarpa kurvor och blöt på en del ställen.
Det var kul så länge det vara.


Nu har min favoritbutik Cykloteket i Häggvik fått lite mer jobb att fixa. Ska bli lite upprustning till 
Stockholm Cyclocross Weekend som är om 2 veckor så min Trek Boone 7:a är i absoluta topskick.

Testen av dagen har spenderats med småttingarna.

Oskar imponerar som vanligt. Han körde 17 varv på den här utan vila. Nu är han starkare än pappa.




Inga kommentarer: