tisdag 1 oktober 2019

CX träning Barkarby

Ikväll blev det CX träning vid Barkarby. Jag hade varit lat efter CX helgen och lämnat in min Trek Boone 7 till Cykloteket i Häggvik för service efter lerracen i Falun.

Det fick bli min Procaliber som fick göra jobbet idag.
Mikael Kippilä och Martin hade varit grymma och varit ute på banan med gräsklippare så nu var det riktigt fint.

Vi körde som förra veckan. 2 varv på raken så hårt det bara gick. Sen körde vi 2 stycken jaktstarter på 1 varv var.
Jaktstarter är riktigt kul då man hela tiden har någon att jaga. Orkar man komma ifatt så får man även teknikträning med att försöka ta sig om på ett så effektivt sätt så möjligt.

Gick segt i början för mig men på första 2 varven men till jaktstarten så vaknade benen sakta till liv och på sista intervallen så lyckades jag hålla alla bakom mig.
Det syntes på pulsen att jag vaknade lite på slutet då pulsen gick upp lite också.




Inga kommentarer: