lördag 12 oktober 2019

Banbygge Täby Park CX

Idag blev det en sväng till Täby Park efter att ha varit på friidrotten med Oskar.

Det var det sista som skulle byggas klart för den nyöppnade CX banan som är gjord runt Täby Park.


Jag hjälpte till att bara ut alla krevallstaket runt start och målområdet så jag lär väll ha träningsverk i armarna i morgon.

Det är grymt mycket jobb som lagds ner på den banan för att det ska bli en permanent fin CX bana som är öppen för alla att köra.
Framförallt är det eldsjälarna i Täby MTB som fixat mycket.
Men det är många som varit med och hjälpt till för att det ska lyckats bli verklighet med detta stora projekt.
Det finns fortfarande lite kvar att göra men nu går det att köra överallt.

Det kommer vara Kompiscross där i morgon med samling kl 09:30 och start 10:00 så kom ditt och kör och testa den nya fina banan.

Nästa vecka så öppnar det upp på stort då det är UCI Cat 2 race där både på lördag och söndag med 
Stockholm Cyclocross Weekend, det får ni inte missa.

Efter att jag hjälpt till lite så ville jag testa banan så jag tog några varv. Blir riktigt fint det här.
Filmade ett varv så ni kan se hur det kommer bli.



Kommer bli grymt det här. Den har det mesta den här banan med lite backar en del skrååkning, en massa kurvor några hopp och sand och gräs. Riktigt fint.

Inga kommentarer: