söndag 18 oktober 2020

Flottsbro Bikepark

Idag blev det en tur till Flottsbro med Peter och Tomas.
Jag och Peter har ju triggat varandra att köra större och större hopp. 
Målet för dagen var att köra kanonen i Flottsbro.

Vi värmde upp med freeride spåret och Enduro spåret.
Var ganska halt på Endurospåret då det fortfarande var dagg och småfuktigt på morgonen.

Vi tittade på kanonen men det blåste något jävulskt och det var motvind så ingen av oss vågade oss på den.

Vi tittade även på det nya droppet men även där fegade vi ur då det är ganska högt.


Efter ett par timmars körande tog vi lunchpaus. Vi fortsatte sen med dubblarna på Freeride spåret och nötte även Grön sak spåret.

Sen ville vi göra ett nytt försök på droppet och fick sällskap av en grym kille som jag tyvärr missa namnet på.
Han visade några gånger hur den skulle tas och Peter och jag tog sen rulle och satte den till slut. Så jäkla grym känsla när jag äntligen lyckades sparka bort det hjärnspöket också.


När vi ändå var på G så var han snäll och hängde med upp till Kanonen också och visade oss hur den skulle tas.
Trodde aldrig jag skulle våga den idag då det hade blåst så mycket. Men Peter tog den så då tänkte jag att jag måste ju försöka då också och tillslut släppte det även där och jag tog den.
Får tacka han så mycket för det som visade oss vägen.

Så grymt skönt. Nu har jag checkat av alla mål jag har haft i år och även tagit ett par nya.
Nu blir det till att sätta upp nya mål till nästa år då jag även kommer byta ut min XC hoj i downhillspåren mot en riktig Endurohoj i form av nya Trek Slash 9.8 

Riktigt längtar tills den kommer. Då kanske jag vågar ta ännu större hopp och köra snabbare nedför förhoppningsvis.

Inga kommentarer: