torsdag 22 oktober 2020

Zwiftrace

Då det regna en hel del idag så fick det bli ett Zwiftrace ikväll. Orkade inte att hålla på och byta om till regnkläder och sen få tvätta cykel och fixa halva kvällen.
Blev OTAKAM Race Series. Den var lite för backig för mig. 350 höjdmeter skulle avverkas på 29,5 km.

Jag har ju tappat en del sen jag började äta betablockerare för mitt HCM hjärtproblem. Just backar är det svåraste att köra speciellt när det är branta och långa backar där jag inte hinner få någon microvila.

Jag startade i B klassen och det gick väll bra i ca 15 minuter men sen tog backen ut sin rätt på mig.
Jag tvärdog helt och fick ta en del pauser. Hade svårt att hålla över 250 watt efter det.

Hamnade i en liten klunga på andra varvet och vi körde på lite halvfort. Tappade i mitten av backen och fick ta en paus till. Lyckades dock få tillbaka lite krafter och kunde köra ikapp några i klungan.
Körde med 2 i slutet och fick till en liten spurt innan mål som jag lyckades vinna, alltid något.

Blodsocker hade börjat bli lite lågt på slutet också men det var ingen större fara.


I morgon får det bli hel vilodag.

Inga kommentarer: