lördag 24 oktober 2020

Järvsö kallt och halt idag

Idag blev det en tur i Järvsö Bikepark. Var riktigt fint väder ute men riktigt kallt och halt uppe på berget. Det var -4,5 på morgonen när jag kom ditt.

Blev till att köra försiktigt då stenar och träbroar var grymt hala i början.
Började med klassikern Barbro och Manolito. Blev inga rekordtider där utan tog det riktigt försiktigt.
Många av banorna var nerstängda då det var så halt men den svarta Itsy Bitsy var öppen så den ville jag testa lite senare när jag blivit mer varm i kläderna.


Efter lunch så hade det blivit lite varmare men då blev det lerigt istället när allt smälte.
Gjorde några försök på Itsy Bitsy. Första gick det riktigt sakta då jag missade på ett par ställen och höll på att glida ut och fick köra om. 
Men sista åket så fick jag lite mera flytt men det gick fortfarande riktigt långsamt då jag inte vågade dra på mellan de halka stenarna och rötterna.

Körde Malin några gånger också. Den är också riktigt rolig. Det går att hitta bra flytt i den men den kan vara lite halvbrant och hall på sina ställen också.

Han med 24 varv nerför berget idag. Var riktigt kul trots att det var kallt och halt. Längtar dock tills min Trek Slash 9.8 kommer så jag kanske vågar stå på lite mer när det blir brant, stenigt och en massa rötter.




Inga kommentarer: