lördag 17 oktober 2020

Downhill Väsjöbacken

Idag blev det en vända till Väsjöbacken för lite downhillträning. Liftarna var öppna så då var det bara att ta på sig skydden och cykla ditt.
De ska vara öppna i morgon också. Kul att det satsas på cykling här vid Väsjöbacken.

Körde de flesta spåren men det blev mest hoppbanorna. Vill få till tekniken ordentligt så jag jag kan köra obehindrat och få till hoppen på dubblarna så de sitter i ryggmärgen.

Stod länge och velade på det här nya trähoppet.

Det är både fin ingång till hoppet och fin landning men min lilla skalle satte stop bara för att det var lite högt och långt. Men tillslut tog jag modet till och körde. Precis som vanligt så var der löjligt enkelt när jag väll körde.
Tog det några gånger till bara för att det skulle sitta ordentligt.

Sen började jag snegla mot det andra halvstora nya hoppet.

Jag rullade igenom det några gånger men tog aldrig hela hoppet idag. 
De som jag sett köra har inte behövt mycket fart för att komma över så jag tror det där också bara är ett hjärnspöke som strular. 

Nu var jag själv där så jag ville inte riskera något ifall jag skulle ha oturen att krascha.
Men jag tror den är löjligt enkel bara jag kan koppla bort huvudet och rulla iväg.

Nu är det bara det hoppet kvar i Väsjöbacken som jag inte har vågat ta än så det har gott framåt hela tiden.
Får se till att sätta den innan årets slut.

Efter träningen så blev det en vända till svärföräldrarna då svärmor fyllde år.
Passade på att tvätta bilen när jag var där också så nu är den ren och fin också. 




Inga kommentarer: