söndag 15 november 2020

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det lite skogsdistans med MTB Täby ifrån Skavlöten.
Det var ett tag sen jag körde ett distanspass då jag mest kört downhill eller tävlat den sista tiden.

Mitt blodsocker har ju haft en tendens till att sjunka ordentligt när jag har kört de här skogsdistanspassen. Det brukar gå lite fort stundtals och vi kör bara i skogen så det tar lite mer på krafterna än när man kör grus och landsväg.

Idag blev vi 6 snabbingar som skulle ut i leran och sladda.

Blev ett fint pass mot Väsjöbacken och Törnskogen och hem via Ella Park och Ensta. Det var ganska mycket hala rötter och stenar och skapligt lerigt på sina ställen också. Bra teknikträning och försöka hålla sig på spåret.


Vi fick ihop lite över 42 km på 3:15 och då körde vi på lite på sina ställen. Ganska lerigt och halt ute så det gick inte så fort i skogen.



Blodsockret lyckades jag hålla grymt bra idag också. Behövde inte äta eller dricka så mycket heller. Fick i mig 2 gels och en liten påse godis under passet och en flaska med vätskeersättning.



Inga kommentarer: