söndag 1 november 2020

Zwiftrace för 3 dagen i rad

Ikväll blev det ett Zwiftrace för 3:e dagen i rad. Blev 3d Greater London 8 Hilly Race ett 23.8 km långt race med 280 höjdmeter trodde jag.
Lite för bergigt för min del men jag tänkte jag skulle testa. 


Blev en hård start och jag trodde knappt jag skulle orka hänga med. Fick verkligen slita för att vara med i klungan. Lyckades klämma mig fast i huvudklungan och hängde med. Lugnade ner sig lite efter en halvmil och jag kunde hänga med lite lättare. 
Efter ca 15 km kom backen och då var det kört för mig. Den var riktigt brant och jag hade fått slita ganska mycket för att hålla mig längst fram i klungan till backen.

Tappade mycket där och drog ner på tempot rejält för att kunna återhämta mig lite.
Tog mig uppför backen i makligt tempo sen var det utför med ca 5 km kvar.
Sen började en liten klättring till och jag började undra hur den sista backen skulle vara. 
Blev inte så mycket klättring och jag försökte ta det lugnt för att orka de sista 80 höjdmetrarna. Med 1 km kvar så var det fortfarande nästan 50 höjdmeter kvar.
Tänkte att det här kommer vara brant och nu kommer jag få slita.
Men helt plötsligt var jag i mål och då visade det sig att det bara var 238 höjdmeter som skulle köras.
Nu hade jag sparat mig helt i onödan och tappat ett gäng placeringar.

Vet inte varför det står 280 höjdmeter totalt men 238m på varvet.
Typiskt att jag missade det. Fick bra träning i alla fall

Inga kommentarer: