torsdag 5 november 2020

Besök på Cykloteket och Fysiologkliniken

Idag blev det först ett besök till Cykloteket på lunchen för att hämta ut min Trek TopFuel 9.9.
Den hade fått lite kärlek av Jonte så nu går den som tåget igen. Jag hade inget bra verktyg för att få ut vevlagret förut så det blev fixat. 


På kvällen blev det en sväng till Danderyds Sjukhus för ett besök på Fysiologkliniken för att ta ett ultraljud på mitt hjärta. 
De skulle se om det har blivit någon förändring på hjärtat efter att jag diagnostiserats för HCM. 
Fick inget svar på direkten men det verkade se bra ut vid en första anblick så det var ju positivt.
Får se vad läkaren säger sen.
Han med lite träning på kvällen också. Körde ett Zwiftpass Marco to Micro.


Grymt jobbigt med 5 set om 8 stycken 15 sekunders intervaller där man startade med 30 sekunder över VO2Max.
Det är nog där jag tappat mest känns det som sen jag började med betablockerare.
Sen är det extra svårt att köra så korta intervaller på Monarken då det tar en del tid att ändra motstånd. Blir ofta att jag startar för hårt och sen inte hinner återhämta mig.

Inga kommentarer: