onsdag 6 januari 2021

Race hos Gunnar i Norrtälje

Idag var det dags att raca lite. Gunnar och Co hade fixat en snabb bana vid Campus Roslagen.
I söndags hade jag blodsockerfall ganska snabbt efter att jag börjat träna trots att jag käkat mycket.
Igår åt jag bara en sallad med ingenting till men blodsockret var högt ändå trots att jag tagit 10ie då jag trodde det skulle vara bröd till när vi beställde.
10 ie tar jag i vanliga fall om jag skall äta en stor buffé.
Jag hade bytt insulinampull i början av veckan här och jag vet inte om det är något konstigt med det insulinet för jag har varit hög sen jag började ta det.

I morse hade jag ätit som jag gjorde i söndags och fick blodsockerfallet och jag tog till och med 1 ie mer idag än då. (Tog 6ie nu).

Låg på 19,4 när jag kom till tävlingsplatsen och tänkte att jag kan inte starta så högt. Tog bara 4 ie då jag fortfarande hade aktivt insulin i mig hade käkat för knappt 2 timmar sen.
Tänkte att det kan bli risk att jag blir låg då mitt blodsocker brukar rusa neråt när jag tävlar och har aktivt insulin i mig.
Värmde upp nästan 30 minuter men det hände knappt någonting med blodsockret. Sen gick starten vid 11 och jag låg fortfarande på 19.
Försökte köra på i alla fall men självklart så dog Dexcomen totalt och ville inte visa några värden alls.

Oftast så brukar blodsockret bara rusa ner när jag har massa aktivt insulin i kroppen och tävlar.
Men det kändes som jag fortfarande var ganska hög.
Försökte köra på lite men det gick tyvärr inte snabbt.
Hängde på skapligt bra första 2 varven men sen så försvann motivationen lite.
(foto Irma Grape)

Fick trevligt sällskap av Clive och Anders ett tag men sen tappade jag där också. Det var en ganska tekniskt enkel bana men med lite backar.

Det fanns en snabb utför men den gick i stort sett bara rakt fram så det var bara att trampa.
Skönt med lite minusgrader så det inte blev så lerigt. Blev ganska hårdpackat så banan var ganska snabb.

Var kul att få komma ut och tampas lite i alla fall. Ska byta insulin och se om det blir någon skillnad nu. Får hoppas på det så det inte är något annat som strular.





Inga kommentarer: