lördag 30 januari 2021

Inkörning av min nya Trek Top Fuel 9.9

Idag blev det premiärtur med min nya Trek Top Fuel 9.9 som jag hämtade på Cykloteket i Västberga i tisdags.

Var riktigt fint väder att köra in den på dock lite kallt och ganska mycket snö.

Blev en vända mot Väsjöbacken där det var fullt med skidåkare nu när snön äntligen kommit.

Blev en sväng runt Törnskogen sen där det inte var så upptrampat än.
Gillar den nya låsningen för dämparna och dropperposten som är här också. Nu sitter allt i samma reglage och det känns mer bekvämt med tryckreglage än vrid som det var förut.


Fortsatte upp i snöyran och trots all snö gick det att cykla ganska bra men det gick inte snabbt.
Det är verkligen grymt fint ute nu när all snö har kommit.

Hoppas det fortsätter så här med lite minusgrader och det får gärna bli lite mer uppkört så det går att cykla lite fortare. 
Det var sjukt kul och komma ut och köra heldämpat igen. Det är grymt kul att sladda runt i snön också.


När jag kom hem så var det dags att storstäda cykelrummet och göra plats för den nya. Det har legat så mycket delar och skit över hela rummet.
Så nu ryckte jag ut varenda pinal och dammsög och våttorkade och sorterade allt. 
Blev lite bättre och snyggare nu.




Inga kommentarer: