måndag 11 januari 2021

SCF SWE Cup race

Ikväll blev det Zwiftrace. Det var första deltävlingen i SCF SWE Cup. 4 mil skulle köras på en lätt böljande bana med en hel del småbackar. 
Var riktigt mänga som skulle köra idag. Det var 360 startande bara i B klassen så det skulle bli ett hårt race.


Blev en skapligt hård start. Jag hängde på runt 10 km i huvudklungan men sen tog krafterna slut.

Ramla ner till en mindre klunga och vi körde några km innan en stor klunga kom ifatt. Blev lite återhämtning där då jag gick ner i klungan och försökte att inte åka jojo så mycket.

Hade gott på rött lite för mycket i början så jag behövde lite återhämtning. Lyckades hänga på klungan till mål. På kartan såg det ut som det skulle vara en stor backe på slutet så jag försökte spara så mycket krafter jag bara kunde i klungan. Men med 150 meter kvar och det såg inte ut att komma någon backe så försökte jag mig på en liten spurt.

Gick skapligt bra för att vara mig och jag rulla in på en  106:e plats.


Fick slita hårt i början idag men skönt att jag orkade hänga med andraklungan sen.

Inga kommentarer: