söndag 17 januari 2021

Aktivitus maxtest

Idag var det dags att testa formen hos Aktivitus. Jag och ett gäng till ifrån MTB Täby skulle köra ett laktattest och ett maxtest.

Jag visste på ett ungefär hur formen var nu med betablockerare men maxtestet gick faktiskt lite över förväntan. Kom upp i 420 watt så det får jag vara nöjd med. Fick också ny maxpuls nu också. Hade kommit upp i 165 förut men nu lyckades jag skrämma upp den i 169.

Min tröskel var fortfarande ganska låg. Låg på 280 watt så det är ett ganska stort spann mellan min VO2MAX och tröskeln.
Får bli ganska mycket tröskelträning framöver för att orka hänga på under tävlingarna.


Nu vet jag var de nya värdena är så det är bara att köra på nu efter dem.

På hemvägen var det dags att stortvätta bilen igen. Det var ett par veckor sen sist och det har varit riktigt skitväder däremellan. Men nu är den vaxad och fin igen.




Inga kommentarer: