måndag 19 april 2021

Findistans med Rocket Racing Sweden

Idag blev det ett fint distanspass med ett gäng ifrån Rocket Racing Team. Vi samlades vid Brottby kl 10:00 för att köra ut mot Sigtuna och Knivsta.


Vi började med att köra upp mot Kårsta och vek sen ner mot Husby och vidare bort mot Arlanda och Märsta. Blev många nya vägar för mig så det var riktigt kul.

Vi kom in på lite mindre vägar som sen blev grusväg.

Carling hade otur och få punktering då en sten rev upp ett stort hål i däcket. Vi gjorde en liten ghetto lagning och la in en tom godispåse runt innerslangen och det höll.

Vi fortsatte upp mot Knivsta och ner mot Arlanda och Ängby. Grymt fint väder och fina vägar.

Vi tog en fikapaus vid Vallentuna innan det var dags att köra tillbaka till Brottby.
Fick ihop nästa 13 mil på knappt 5 timmar. Ett av mina längre pass i år.
Fick köra in mina nya Bontrager Aeolus RSL 37 hjul också. Första gången jag kör med 28 mm och UST på landsvägen.


Det var första gången jag körde med dem och de läckte lite luft i början men efter lite pumpning så verkade de hålla i sig.
Skönt med lätta styva hjul men ändå komfortabla med de lite bredare däcken. Är grymt nöjd med dem så här långt, hoppas att luften håller i dem nu också.
Skönt och bara behöva ha med sig en slang nu och inte ett helt däck ifall man skulle ha oturen och få en punktering.


Inga kommentarer: