lördag 3 april 2021

Lite enduro vid Löttingekullen med Fredrik

Idag blev det en sväng till Löttingekullen där jag möte upp Fredrik Silvén för lite endurokörning.


Så grymt kul och komma ut och köra lite enduro. Fredrik var taggad då han hade ny hoj. Det gick fort på sina ställen. Kul och försöka jaga och hitta rätt spårvall.
Jag kände att jag fegade lite för mycket, det var oftast bättre grepp än vad det såg ut att vara ifrån början.
Fredrik hade hittat en brant nedfart där jag inte riktigt vågade köra på slutet. Han dundra ner men jag fick stop på sista biten och vågade inte riktigt släppa på sen.
Jag känner att jag måste träna mer på de riktigt branta partierna för det är där jag tappar mest.

Det är det som är så bra med Löttingekullen. Det är ganska korta partier nerför så det går att nötta och nötta på ett par svåra spår så man får känslan på vad som fungerar och inte.
Lär bli fler träningar här.

Blev hemförd via skogen sen när jag skulle hem. Det var lite motvind så jag ville inte ta asfalten hem för det blir så jobbigt i motvinden.
Det var grymt mycket finare i skogen också.


Blev en sväng uppför Väsjöbacken också, nu har nästan all snö försvunnit så det kanske börjar bli dags att testa på att köra här snart också.

Det kändes som det redan branta partiet på baksidan hade blivit ännu brantare nu också. Eller så är det bara jag som inte har kommit igång ordentligt ännu.

Fick ihop nästan 4 mil och 3 timmar i sadeln. Grymt roligt att köra lite teknik och skönt att solen tittade fram också och att vi fick torra och fina stigar idag.




Inga kommentarer: