måndag 16 maj 2022

Blev NICK igen och nu på PB

Ikväll blev det NICK igen. Tänkte jag skulle försöka mig på ett hårt varv igen.
Förutsättningarna var bra med torra stigar och lagom varmt.
Gasade på direkt när jag cyklar ditt. Kände mig fortfarande ganska stum och seg i benen. Men jag tyckte jag fick till tekniken ganska bra idag och gjorde inga stora misstag och höll mig på hjulen.
Gjorde bara ett par mindre misstag och båda var uppför. 
Först var det den tekniska steniga backen innan man kör ner till ängarna. Kom in i fel spår där och fick sätta ner foten.
Sen var det stenhällen på slutet där jag kom upp men hade inte det där flytet. Men överlag så tyckte jag det flöt på riktigt bra och jag trampa mig igenom det mesta.

Det slutade med att jag fick personligt rekord och kom in på tiden 46:50. Det får jag ändå vara nöjd med.
Avslutade med att hoppa lite på första loopen 
Hoppet här är ganska lätt men jag tycker svängarna efter är ganska svåra att få något flytt i då de nästan är feldoserade.




Inga kommentarer: