onsdag 18 maj 2022

Väsjöbacken teknikträning

Ikväll blev det en sväng till Väsjöbacken för lite teknikträning. Körde några gånger till toppen för att testa serpentinvägen ner men mest blev det hopp i dubbelhoppen i mitten av backen.

Testade krokodilspåret också och övade på de 2 ställena jag fastnade på förut.
Nu hade jag inga problem att ta hoppet.

Men stenpartiet i mitten av spåret fick jag köra några gånger.
Det var ju faktiskt inte så svårt. Det gick att bara köra rakt över. Cykeln kom över precis utan att slå i så det räckte med att bara lyfta framhjulet lite. 
Som vanligt såg det värre ut än vad det var.

Fick lite sällskap av en engelsman som visade hur man skulle ta dubbelhoppen och gav en massa bra tips.
Får se om jag kan ta mig över dem snart.

Avslutade med ett varv till toppen innan jag cykla hem och körde den roliga vägen på baksidan.




Inga kommentarer: