tisdag 3 maj 2022

Idag var det dags att lufta Slashen

Nu var det äntligen dags att komma ut på en tur med Slashen.


Blev premiär för i år. Jag har ju anmält mig till Capital Enduro Series nu på söndag som ska gå på helt nya banor ute vid Resarö.

Ville såklart testa banorna så jag tog bilen ditt för att köra lite.
MTB Täby Enduro gruppen skulle också ditt och köra också så jag hängde på dem. Tur var nog det för banorna var inte helt lätta att hitta.


Vi körde 5 av banorna som fanns där så vi han inte med alla. Men det var bra att få nötta lite på några av dem. Hade inte velat köra de här banorna osedda då de var ganska tekniska på sina ställen.

Det var ett stort gäng som kommit ditt och skulle köra.


Det fanns en del hopp på banorna och några var lite halvhöga som den här som var en bra bit över 1 meter och det var en skarp vänstersväng strax efter landningen. Körde inte den idag men den såg ganska fin ut när jag titta på den ifrån sidan så jag tror jag ska klara av den på söndag.


Vi körde runt där i ca 2 timmar så vi fick några genomkörare på de banorna vi testade.
Lagom tills vi var klara så kom regnet. Skönt och slippa det på träningen.




Inga kommentarer: