fredag 27 maj 2022

Blev hårt och kort Zwiftpass

Planen ifrån början var att ta en sväng till Väsjöbacken och hoppa lite igen. Men precis som igår så började det regna igen.

Jag har inga problem med att cykla ute när det regnar. Igår var det riktigt kul att sladda runt i Väsjöbacken.
Det tråkiga är när man kommer hem och måste tvätta allt och rensa allt ifrån lera och grus. Det tar ju lika lång tid som att cykla när det är sånt här väder.

Så den här gången fick jag damma av Monarken och köra ett kort och hårt pass på Zwift.
Har varit seg i veckan här och inte kört något hårt sen Lida Loop så jag tänkte det var dags att gasa lite.
Blev ett Zwift - Lactate Shuttle Short in Yorkshire pass.

Började med 3 min på runt VO2Max och sen 8 en-minutare på 110% ftp med en vila på 75% av FTP och avslutade med 110% på en minut.
Gick bättre än vad jag trodde det skulle göra då det var nog bra och ta det lite lugnt i veckan här.

I morgon blir det nog ut och köra i skogen igen.

Inga kommentarer: