torsdag 5 maj 2022

Fiskartorpet GP

Idag blev det race på landsväg. Det var Stockholms Landsvägscup som kördes vid Fiskartorpet ikväll.
Det var en 1,8 km bana som skulle köras i 30 minuter plus 1 varv på en bana med några ganska skarpa kurvor och ganska dålig asfalt och en liten backe i starten.


A klassen körde före oss och där gick det fort så det var ganska utdraget där.


Sen var det våran tur. Vi var 3 ifrån Rocket Racing Sweden som skulle försöka göra något i tävlingen.
Själv viste jag att det skulle bli tungt att hänga med då det var ganska skarpa och trånga kurvor på dålig väg.
Blir mycket igångdrag och jag har tyvärr ingen kraft där då jag går på betablockerare.
Målet var att försöka hänga med huvudklungan och inte tappa.

Gick ganska bra men höll på att bli avhängd med 4-5 varv kvar då tempot höjdes lite.
Som tur var sakta de ner sen och jag lyckades komma tillbaka.
Sista varvet så ville alla fram och tempot åkte upp igen.
Lyckades hänga med men hade inte mycket att ge i spurten då jag gott på rött för långe.

Grymt skönt att jag lyckades hänga med i alla fall.
Syns på effektkurvan att det gick ganska ryckigt.

Alexander i Teamet körde bra och spurtade i mål som 2:a. Riktigt grymt kört.


Blev nervarvning hem sen. Skönt och cykla lite lugnt efter ett sånt hårt race.




Inga kommentarer: