onsdag 3 januari 2024

Snödistans

Idag blev det ett halvlångt distanspass i snön och kylan.
Kom upp ganska sent då Emilia och hennes kompis härjat omkring hela natten.
Blev tillslut en runda till Järvafältet och Kallhäll och längs med vattnet. 
Var ganska tungtrampat men det var inte så mycket skare som tur var. Det gick att köra igenom skapligt lätt trotts så mycket snö.


Tog inte hela vanliga rundan som jag brukar då det var tungtrampat och jag kom ut så sent. Det började bli mörkt så jag vände hemåt innan Nockebybron 

Fick ihop nästan 55 km och runt 3,5 timmes cykling så det kändes ganska lagom ändå.
Var skapligt kallt och blåsigt på slutet och vattnet hade frusit och jag hade inte hunnit dricka något under passet. Hade inte fått i mig något och käka heller men blodsockret var ändå OK när jag kom hem.

Inga kommentarer: