fredag 5 januari 2024

Zwift intervaller 3x15

Ikväll blev det halvlånga och lite sega intervaller på Monarken igen. 3 stycken 15 minutare på 90% av FTP.
Inget som var direkt jättejobbigt men det är inte riktigt min favorit och bara mala på i samma tempo en längre stund.
Jag brukar växla lite mellan hög och låg kadens bara för att få lite variation.
Men idag strulade wattmätsren lite och sjönk och höjde i effekt lite då och då av någon anledning.
Vet inte om det är dåliga batterier för jag byte nyss.
Men för att vara på den säkra sidan så försökte jag hålla ungefär samma kadens så effekten skulle bli något sånär snarlik.

Var ovanligt lång vila emellan på 5 minuter och för ovanlighetens skull ganska lång nervarvning också på 15 minuter. Brukar vara 3-5 minuter i vanliga fall så jag brukar köra lite till för att få varva ner ordentligt.

Inga kommentarer: