söndag 11 oktober 2015

Uppsalacrossen

Det blev precis så jag fick till det till Uppsalacrossen idag.
Fick som sagt låna cross av både Fredrik och Johan så det var grymt snällt av dem.
Kom till starten lite väll sent efter att ha stressat runt hela morgonen.
Han i alla fall köra ett par varv innan starten.
Då jag efteranmälde mig så fick jag starta helt sist så det var mindre kul.
Men jag lyckades köra upp mig någorlunda i starten. Dock så var inte benen riktigt med mig och jag började tappa igen.
Låg och körde med 2 stycken på slutet och det blev lite småattaker här och där. Den ena körde jag ifrån medan den andre körde ifrån mig de sista hundra meterna. Jag fick ett litet släpp på bakhjulet och tappade ett gäng med metrar och sen orkade jag inte köra ikapp.

Kul att det blev lite fight i alla fall sånt är riktigt roligt.

Vet inte vad jag fick för placering men det var nog inte så långt fram.

Angelica i CRT kör så det rycker på CX nu. Hon gick och van för tredje gången i rad riktigt kul att hon återhämtat sig ifrån skadan.

Martin och Isak körde elit och där var Martin långt framme hela tiden.

Isak Nordin var uppe och kriga bra också.

Vet dock inte var de kom i resultatet då jag skulle starta precis efter.
Kul och få köra lite cyclocross igen. Hoppas min hoj och mina hjul kommer snart så jag kan köra in dem till SM här på hemmaplan.

Inga kommentarer: