torsdag 3 september 2020

Downhillträning Väsjöbacken

Ikväll blev det lite downhillträning vid Väsjöbacken 
Liften hade öppet så det var en hel del folk som körde där.


Kul att det börjar hända en massa saker vid Väsjöbacken. Det börjar bli ganska många spår nu.
Träffade många jag kände där så det var kul. 
Fick fint sällskap och vi testa på de lite brantare spåren på baksidan bla.

Har inte kört den förut och fegade lite i första högerkurvan första gången men på andra gick det bra. Nu ska jag bara våga släppa på lite mer.

Tog en titt på den branta stenhällen också. Har inte vågat mig ner för den än. Nu hade jag mina Bontrager Kovee XXX hjulen med lite smalare XC däck på så jag fega ut igen. Vill ha så mycket grepp det bara går första gången jag kör så jag får allt handikapp jag kan.

Har som mål att ta den innan året är slut.


Inga kommentarer: